?
Glömt?Logga in

Hjälp för inloggning

• För att få tillgång till ditt lösenord anger du din e-postadress i inloggningsrutan.
  • Lösenordsfältet lämnar du tomt.
  • Fyll i kryssrutan "påminnelse av lösenord".
  • Klicka logga in och vänta sedan på ditt lösenord som automatiskt skickas till din e-postadress inom ett par minuter.
ARTICLE
8c6e11d6878443d22c75f2ab7f060ae5
Tillbaka (UPD: 2017-02-10 12:58:59)

Pressmeddelande: Ny satsning ska ta Sirius Bandy till toppen

Uppsala den 10 februari

- Vi hör inte hemma i kvalserien. Vi ska spela slutspel, säger föreningens ordförande Erik Weiman.
Satsningen är en reaktion på de senaste årens ganska tuffa läge för Sirius Bandy. I år har föreningen tagit några steg framåt, men det har skapat otålighet snarare än tacksamhet, menar Erik Weiman:

- För femtio år sedan lyfte dåvarande lagkaptenen Uffe Fredin SM-bucklan. Jag vill inte att det ska dröja femtio år till nästa gång. Därför gör vi den här satsningen, och ber alla som vill att vara med och stötta, berättar Weiman, som hoppas på brett stöd för satsningen:

- Många vill att SM-finalen kommer tillbaka, och vi ser i år att allt fler gillar att gå på bandy. Men det vi gör nu räcker inte. Vi behöver göra mer.

Vad kommer då att förändras?

- Vi behöver en starkare spelartrupp, och vi behöver ge våra unga talanger förutsättningar att utvecklas. Dessutom behöver vi se till så att vi har ekonomiska muskler och inte är tvungna att varje är leva i ovisshet inför nästa säsong. Allt det där jobbar vi på just nu, men det kostar pengar. Därför vänder vi oss till alla bandyvänner både i Uppsala och på andra håll. Vi gillar Uppsala, och vi gillar bandy. Det är en bra grund att böja med, avslutar Erik Weiman

Posten senast uppdaterad 10 feb 2017 kl. 12:58

Annonser